Object

From collection:Wystawy Czasowe

Pyzdrzanin w Ameryce

Description:

Wystawę będzie można obejrzeć w naszym muzeum od 05 marca do końca czerwca 2020 r. Serdecznie wszystkich Zapraszamy.
Wystawa jest relacją z pobytu w Ameryce naszego rodaka Karola Budzińskiego.

Sam autor mówi o sobie tak:

„Fotografuję od ponad 40lat . Od czasu kiedy moje zdjęcia z planu filmowego „Ogniem i Mieczem” zaczęto doceniać a bardzo wiele z nich ukazało się w codziennej prasie a następnie na wystawie z filmem związanej wszystko co dotyczyło mojego spotkania z aparatem fotograficznym się zmieniło. Spełniło się moje marzenie związane z fotografią. Zdjęcia zaczęły się pojawiać w publikacjach książkowych. Z czasem zmieniło się podejście do mojej pasji a zarazem pracy z tym związanej. Fotografia zaczęła mieć wpływ na moje życie codzienne i rodzinne. Z perspektywy wielu lat mogę stwierdzić ,że moje zdjęcia ukazały się w kilkudziesięciu publikacjach książkowych. Albumy fotograficzne ,przewodniki turystyczne pokazujące piękno naszego kraju, książki popularnonaukowe o tematyce przyrodniczej ,sakralnej czy historycznej to pozycje gdzie udało mi się zamieszczać moje prace. W ostatnich latach ukazały się 3 autorskie albumy fotograficzne. W 2015 „ROK PAŃSKI KLASZTORY WIELKOPOLSKI w fotografiach Karola Budzińskiego „ . W 2017r „POWIDZKI PARK KRAJOBRAZOWY” oraz w 2019 „SIERAKOWSKI PARK KRAJOBRAZOWY” Mam na koncie kilkanaście wystaw fotograficznych w tym 4 wystawy indywidualne eksponowane w wielu miejscach w kraju oraz w Szwecji. Pokazuję w nich : Przyrodę i architekturę Wielkopolski, Piękno zabytków Wielkopolskich, zdjęcia z planu filmowego Ogniem i Mieczem a obecnie Przyrodę parków Narodowych Środkowego Zachodu USA. Jestem też laureatem wielu konkursów fotograficznych .Większość z nich były związane z Wielkopolską , jej przyrodą i architekturą. Od kilku lat jestem też członkiem Związku Artystów Plastyków gdzie na wystawach związkowych również pokazuję swoje prace. Podczas wyjazdu do USA gdzie byłem 3 tygodnie przejechaliśmy przez 8 stanów środkowego zachodu pokonując 9000 km. Podróż rozpoczęliśmy w San Francisco w Kalifornii a zakończyliśmy w stolicy stanu Teksas Ostin . Pokonując dziennie 800 do 1100km zwiedzaliśmy przede wszystkim Parki Narodowe .
Wśród nich: Park Narodowy Sekwoi
Park Narodowy Dolina śmierci z Las Vegas
Park Narodowy Zion
Park Narodowy Grand Canyon
Park Narodowy Yellowstone
Park Narodowy Yosemite
Mieliśmy też okazję pojechać do punktu widokowego „Horseshoe Bend”, gdzie rzeka Kolorado meandruje w malowniczym Glen Canyon, tworząc niepowtarzalny kształt podkowy. Następnie zwiedzaliśmy Kaniony Antylopy. Jest to szczelinowy kanion znajdującego się na terenie rezerwatu plemienia Nawaho. Dla mnie najbardziej jednak malowniczym miejscem obok Kanionu Antylopy był widok „Monument Valley” .Jest to piękna dolina gdzie stoją  pojedyncze monumentalne formacje skalne, znane z wielu filmów. Nasza podróż zakończyła się na lotnisku w Nowym Jorku skąd odlecieliśmy do Berlina.”

Embed

Copy the code below into your web page