Collection

Wystawy Czasowe

Wystawa pod tytułami „PYZDRZANIN W AMERYCE” Wystawę będzie można oglądać w naszym muzeum od 05 marca do końca czerwca 2020 r.Serdecznie wszystkim Zapraszamy. Wystawa jest relacją z pobytu w Ameryce naszego rodaka Karola Budzińskiego. Sam autor mówi o sobie tak: „Fotografuję od ponad 40lat. Od czasu, gdy moje zdjęcia z planu filmowego „Ogniem          i Mieczem” zaczęto dokumentować i bardzo wiele z nich ukazało się w codziennej prasie i kontynuować na wystawie z filmem związkowym wszystko co dotyczy mojego spotkania z aparatem fotograficznym się zmieniającym. Spełniło się moje marzenie związane z fotografią. Zdjęcia zaczęły się pojawiać w publikacjach książkowych. Z czasem zmieniło się podejście do mojej pasji i zarazem pracy z tym związanej. Fotografia zaczęła mieć wpływ na moje życie codzienne i rodzinne. Z perspektywy wielu lat mogę przedstawić, że moje zdjęcia ukazały się w kilkudziesięciu publikacjach książkowych. Albumy fotograficzne, książki turystyczne pokazujące piękno naszego kraju, książki popularnonaukowe o tematyce przyrodniczej, sakralnej czy historycznej do pozycji, gdzie dostępne są moje ogłoszenia. W ostatnich latach ukazały się 3 autorzy albumów fotograficznych. W 2015 „ROK PAŃSKI KLASZTORY WIELKOPOLSKI w fotografiach Karola Budzińskiego„. W 2017r „POWIDZKI PARK KRAJOBRAZOWY” oraz w 2019 „SIERAKOWSKI PARK KRAJOBRAZOWY” Mam na wybranych kilkanaście wystawach fotograficznych w tym 4 wystawy indywidualne eksponowane w wielu miejscach w kraju oraz w Szwecji. Obejmować w nich: Przyrodę i architekturę Wielkopolski, Piękno zabytków Wielkopolskich, zdjęcia z planu filmowego Ogniem i Mieczem a obecnie Przyrodę parków Narodowych Środkowego Zachodu USA. Jestem też laureatem wielu konkursów fotograficznych. Piękno z nimi były związane z Wielkopolską, jej przyrodą i architekturą. Od kilku lat jestem też członkiem Związku Artystów Plastyków gdzie na wystawach związkowych również pokazuję swoje prace. Podczas wyjazdu do USA gdzie byłem 3 tygodnie przejechaliśmy przez 8 stanów środkowego zachodu pokonując 9000 km. Podróż rozpoczęliśmy w San Francisco w Kalifornii i obsługiwaliśmy w stolicy stanu Teksas Ostin. Pokonując codziennie 800 do 1100km zwiedzaliśmy przede wszystkim wszystkim Parki Narodowe. Wśród nich: Park Narodowy Sekwoi Park Narodowy Dolina Śmierci z Las Vegas Park Narodowy Zion Park Narodowy Grand Canyon Park Narodowy Yellowstone Park Narodowy Yosemite Mieliśmy też pojechać do punktu widokowego „Horseshoe Bend”, gdzie rzeka Kolorado meandruje w malowniczym Glen Canyon, obejmuje niepowtarzalny kształt podkowy. Następnie zwiedzaliśmy Kaniony Antylopy. Jest to szczelinowy kanion znajdujący się na terenie rezerwatu plemienia Nawaho. Dla mnie najbardziej jednakowej malowniczym miejscu obok Kanionu Antylopy był widok „Monument Valley” .Jest to piękna dolina gdzie stoją pojedyncze monumentalne formacje skalne, znane z wielu filmów. Nasza podróż transportowa się na lotnisku w Nowym Jorku skąd odlecieliśmy do Berlina. ”